R - Dressyr

Calito: Vi hade tydligen dressyr, trotts att hon sa hoppning förra gången.
Nåväl han var ganska fin, inte helt nöjd men vi klarade ju övningen och bäst av alla. Utan att skryta haha.
De var en träna galoppfattnings övning, vi red in på kvartslinjen och när vi svängde in fattade vi höger galopp och red den i en sväng över på medellinjen. Bröt av till trav något steg och fattade ny galopp åt vänster.
Som ett rakt Z:a typ.
C tog fattningarna bra, ibland ville han springa iväg lite men då fick ja sitta tillbaka. Det gick ju bra såfort jag gjorde så men ibland blir man lite för ivrig och vill iväg direkt och lättar därför ur sadeln och lutar sig framåt = hästen ökar traven i stället.
Kortfattat kan jag väl säga att byta grupp nog är ett måste.
Jacky sa att både hästen och jag blivit mycket starkare och att det såg bra ut, när jag sitter tillbaka blir det riktigt fint.
Och hon hade glömt prata med mig i lördags efter träningen och gjorde det nu istället. Hon sa att vi ser väldigt samspelta ut, att vi ser ut att trivas bra tillsammans :) härligt!
Mycket bra saker som man blir glad av att höra. Men också att vi fått kämpa för det :P

också prata hon med mig när lektionen var slut och undra hur jag ville göra eftersom ja rider Calito på hoppspecialen om jag skulle rida lite andra hästar på måndagarna eller ville ha Calito.
Hon sa att ja kunde ju ex. ha han 4 ggr till nu och sen byta så någon annan kan få prova ha han ;P
De är ju bara jag som ridit han på min lektion sen ja började för 3 terminer sedan.
Men med dessa nybörjare i gruppen undrar ja lite vem som skulle "klara av" han, alltså på ett bra sätt för han är väldigt känslig och stor i sina rörelser för en som är rädd..
Kan nog inte rida på de närmsta 2v pga. travjobb sen kanske ja tar med Nicen?

Klart jag skulle vela rida C varje gång, men för att utvecklas kanske ja skulle rida lite olika på måndagarna och som sagt ja har han ju på hoppspecialen ^^ och allt ja anmäler mig på på sidan om också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0