Nice igår och idag

IGÅR
Nice: Provade en annan loksele på henne och den satt också mkt bra, förutom att hon är lite för smal för bukgjorden.
Tömmkörde sedan henne en lite stund också, där gick det undan. Hon var mycket pigg och försökte trava iväg några ggr. Gick bra iaf och hon lyssnade.
Tänkte egentligen ta en kort ridtur men hon rullade först i hagen och nästa gång jag kollade låg hon ner, så gick jag dit och då reste hon sig men började direkt krafsa igen och när ja gick igen la hon sig åter ner och låg kvar där ett tag innan ja kunde ta in henne. (Höll på med Nitro).
Trodde något inte stod rätt till för hur ofta lägger de sig i snön och vilar? Visst om de är sol osv.
Men hon hade varken feber eller något synligt. Tog det därför lugnt med tömmkörning utifall att.
På kvällen hade tydligen flertalet hästar lagt sig och vilat i boxen, så de kanske bara är vädret som gjort dem lite trötta ;)


IDAG
Nice: Jobbet drog ut på tiden så ja han inte med galoppjobbet med henne så vi red istället ilag med barnen som red ponnyerna (Nitro och Jazz, läs inlägget nedan).
Det vart ju väldigt lugnt för henne. Ganska mycket trav på ridbanan där det var lite snö att jobba i och sen ut en kortis i skogen.
Lite svårt att rida ut tillsammans med ett varmblod och en minishettis ca 156 vs. 86cm.. haha. Men det gick. M&J gjorde som jag sa och travade ikapp hela tiden så slapp ja stanna hela tiden iaf :)
Ett kravlöst pass, det enda var att hon skulle gå lite lugnare ibland.
Så nu lär jag omplanera mitt schema efterso mho ngick lugnt idag så lär det bli hårdare imorgon och då kan vi inte hoppa på tors.. haha. Segt. Men sattsar på galoppjobb imorgon så får vi se vad som sker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0