HS Banhoppning -vurpa

Jaha idag gick vi omkull på hoppspecialen.
Hade hoppat fram och det kändes inte helt ok. Sen när det var min tur att hoppa banan (hade banhoppning med titthinder och grejer 11 språng) så gick det väl helt ok tills det var dags för 3:e hindret, tror ja skulle rida på han lite mer och vi kom väldigt tight och han rev ganska självklart och sen plötsligt satt jag framme vid öronen strax ovan marken innan ja slog i och gjorde någon slags kullerbytta. Han uppfatta att vi var på väg omkull och tyckte ja satt där ett bra tag vid öronen (vilket givetvis gick fortare irl).
Väntade på att hästen skulle komma efter, antingen rullandes eller springandes. Men jag såg bara sanden!
Vi klarade oss bra båda två, fick en lårkaka bara.

Hade ingen riktig koll på hur det gick till eller hur det gick för Calito, men folket sa att han kom trångt och gjorde omtramp eller något och alla var eniga om att han hade slagit i bakbommen (det var en oxer) med frambenen.
Därav han snubbla omkull.

Michelle hjälpte mig sätta om allt och se så det var bra med C och sen satte jag mig upp och kände mig för i samtliga gångarter. Det var ok. Så då hoppade vi om banan sen.
Ja försökte rida på han mer i galoppen men så kom kurvorna och då fega man ju ur lite, vart ju lite orolig att han skulle snubbla då, men vi kom runt banan och ja tycker det gick ganska ok.
Fick hoppa banan en gång till senare och det gick bättre. hade lite mer tempo iaf men ja var ju ur fokus så ja glömde totalt att även sätta mig tillbaka emellan hindrena i linjen så vi kom lite trångt men det gick bra.
Tack för att Calito är så bäst och hoppar allt och litar på sin ryttare <3
Både han och jag vart lite sådär när vi skulle på den där röda oxern (nr3) första gången efter vurpan men han hoppade iaf :)

Nästa gång MÅSTE jag tänka på att ha mer driv i galoppen så han blir mer kvick i benen och att ja själv sitter tillbaka mer mellan hindrena och ge mycket eftergift!

Är ganska nöjd endå att jag vågade fortsätta hoppa på som vanligt :)
Känns ganska bra att jag för 1,5v sedan köpte mig en säkerhetsväst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0