Hoppträning Nice

Nice: Var hoppträning idag. Ställde lite hinder som ja efterhand ändrade om lite olika.
De stod på gårdsvägarna på framsidan p åen raksträcka och en kortsträcka.
Värmde upp genom att rida på byvägarna. Hon var väldigt pigg och spänd, men sen slappnade hon av ett tag och travade på lugnt och fint, sen vart hon spänd igen.
Det vart lite upphöjdacavalettibommar som uppvärmning och ett krysshinder.
Sen var det en sträcka ja mixa med Räcke (max 70-75cm), 2 studds och en oxer. Som ja justera om lite plocka bort lite efter hand.
Och på korta vägen hade ja ett räcke med dunkar och kuber under. Hon brydde sig ingenting om det. Hade också "vattenmatta" ett tag under oxern, hon kolla litegrann men hoppade utan problem :)

Hon var pigg och laddade på rejält mot hindrena, tyckte det var roligt.
Men ibland vart det väldigt konstig galopp, vet inte om de vart korsgalopp eller om hon bara hade dålig koll på den högra.
Vi rev ingenting idag men hon slog i lite bommar, med frambenen speciellt.
Man blir ju lite orolig då men tycker annars inte att det kändes speciellt annorlunda efter "olyckan".
Stannade på höjden eftersom det inte var det övningen handlade om och eftersom hon inte kändes helt hundra (inget fel men hon var liksom inte med riktigt med benen).
Vart ganska intensivt med inte så mkt vila mellan, så när ja sen skulle trava av henne en sväng på knapern kunde jag göra det på lösa tyglar och hon höll saktasakta trav. Tröttis! ;P

Fasiken att ja inte hinner till ridskolan och hoppa med henne innan PaJ! :(
Det skulle ju vara om ja tog med henne på min hoppspecial då förstås. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Sandra Eriksson

Hej! Jag hörde att min mamma hade fått kontakt med dig! Så nu har jag googlat och hittat dig och Nisse!! Han ser fin ut nu! Jag har förstått att han har haft ett tufft liv så här långt och det svider i mitt hjärta att tänka på. Skönt att han nu ser ut att äntligen ha fått det bra! Han är ju som jag såg att du visste född här hos mig 2004 och det stämde även bra att jag sålde honom i maj 2006 till Orust. Jag hade både hans mamma och mormor och han har även flera morbröder som är uppfödda här. Om jag får din mailadress så kan jag skriva mer och berätta om honom och hans släkt och även skicka kort. Krama om Nitro (Nisse) från mig så länge! Hälsningar Sandra Eriksson

2012-02-11 @ 11:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0