Båda hästarna på samma tur

Nitro: Idag körde jag en sväng via vägarna bort på Värsbäcken till bron och tillbaka igen, ca 40min. Ilag med Elin som red Nice och Larsa red Tusingen. Nisse va riktigt fin, pigg och framåt!
Kändes alldelles full i bus och gjorde smågrejjer bara.
När vi vände bytte vi så jag red Nice och Elin körde Nitro.
Nice: Var pigg och fin! Endå inte för mkt liksom.
När ja satt mig upp märkte ja att ja hade ju ingen hjälm, går ju an när man kör (även om ja helst inte är utan då heller, hade min andra hemma därav) men att rida utan är något jag aldrig gör annars. De kändes konstigt. Joggade på hemåt i något friskare tempo eftersom Nisse fick rejsa, han fick lite galopper och sparka bakut ett par ggr för Elin också.Tog ett par korta galopper med Nice, i väldigt lugn fin galopp. Jätte duktig häst!
Vart ett ganska tufft pass för herrn. Han börja bra men hosta sen nån gång och på vägen hem sprang/gick han med halvöppen mun igen :S Måste kolla upp halsen på han!
När det väl börjar gå åt rätt håll med han så kommer det alltid något nytt, blir så less :(

Jobbat på travet på kvällen här och Robban vann andra raka med egen tränade Lill Pär och dessutom blev han 3:a med travskolehästen Yngve. Kanske lyckades ja ganska bra med lindningen osv igår iaf? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0