Upd om mina hjärtan

Har fullt upp och vart lite pyssel med hästarna på sistonde bara.
Eller Nice är ju lite svullen i ett bakben, gallig typ, så hon har vilat en vecka nu och fått stå med backontrack, linimentats mm så får se om ja ska ta och longera lite imorgon kanske.
Igår gick jag en promenad med henne i ena handen och Smilla i andra ett varv runt Knapern tsm med Josse som red Sweetan. Hunden drog på en massa men Nice gick fint :)
 
Sen Nitro har blivit riden idag och i fredags av Caroline, så nu ska hon rida han och Josefine - Pärla 2dgr i veckan :)
Onsdagar och Lördagar verkar det bli. Kanon!
 
Lille fölis och Dotte har jag mest borstat och pysslat med, han är jätteduktig med hovarna nu! Står helt stilla medan ja kratsar och knackar. Häromdagen tog ja mina nya rengörings spray pch spruta på han på rumpan/ haserna där han fått lort fläckar och stod och gnussa förfullt med en handduk, han stod helt stilla haha!
De får gå ut på betet några timmar på morgnarna också. Ibland är han kanon att gå med och ibland tjafsar han lite. Men man har lite mer att "ta i" nu, även om han är sjukt stark.
För några dagar sedan gick vi även på en promenad till Bussrondellen och tillbaka (lära vända för det börja störtregna) tsm med Josse som red Flisa och hade Sweetan på släp.
Fölis drog på i täten och tyckte det var roligt och var riktigt "het". Men ibland gick han jättefint brevid mig, Dotte lära man dock släpa på ;)
De gick jättefint tsm allihopa iaf trotts att fölis gick ända uppi Flisa.
Får se om jag kanske tar och övar på att stå fast på gången imorgon igen. Han var jätteduktig sist ju.

Sitter föresten och klurar på namn till honom nu. Tycker inte Silfverberg är bra. Har lite förslag så får vi se.
Så han får kallas fölis här så länge.
Fan har flera fina namn, men INGET som passar till en skäck och allrahelst inte HAN.  :(
Men å andra sidan är det väl en vane sak också, man vänjer sig vid det.
 

Såhär snygg i pälsen var han för någon vecka sedan, men nu för typ en vecka sen gick han över till svart så nu är han en stor kille som växt ur bäbis pälsen en massa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0