R- Markarbete/hopp

Higgins: Vi hade markarbete/ hoppning.
Värmde upp i samtliga gångarter och han var väldigt hård i munnen i höger sida så när vi red i vänster varv var han väldigt jobbig och ja lära bli lite sur på han innan ja fick till han något sånär.
Sedan red vi en liten bana iform av bågar, bommar, hinder, volt, hinder, mm och det var trav och galopp på olika ställen samt en fri långsida vi fick rida självständigt på.
Han var vväldigt fin i höger varv men i vänster fick ja jobba på bra innan han släppte till lite och vart fin i formen.

Vi avsluta med att hoppa linjen med två små hinder.
Först skulle vi rida på 5 galoppsprång, sedan ta tillbaka dem och rida på 6 galoppsprång, för att sedan rida på dem på 4 galoppsprång. Sedan red vi på 5 igen.
Det gick kanon på alla! Klarade det gallant! :)
Han är jäkligt duktig på att samla sig mm trots sin stora kropp! Väldigt smidig på något vis, han är ju nästan bäst på förflyttningar i sidledes mm. Herr Higging!
Han var väldigt fin när vi travade av dem och höll en stadig låg form :)
 
Red hela passet utan stigbyglar och ja tänkte inte ens på att jag var utan, det känns så naturligt. Jag är ju van att rida barbacka så. De få som red utan plockade ner dem inför hoppningen, bara jag som var "tuff" haha.

Cicci tyckte att det var jättebra, och att jag red utan stigbyglar. Hon tror det är bra eftersom jag lätt drar upp knäna annars.
 
Nästa vecka är det dressyr och hästbyte. Vi fick önska lite hästar, men om vi får någon av dem återstår ju att se ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0