Hoppspecial: banhoppning

Calito: Värmde som vanligt upp självständigt och han var ganska hård i munnen, han tog bettet och ville inte alls mjukna till.
Vart bättre efter lite galopp.
Hoppade fram på lite olika linjer och sedan hoppade vi banan på 7 hinder varav ett var en två kombination.

Jag bestämde mig direkt för att rida på han lite mer och först vart det lite sisådär men sedan gick det bra.
Banan gick kanon bägger ggr! Den låg på ca 80cm bara men endå.
Tina sa nåt typ "Du hade gett dig fan på att jag inte skulle ha något att klaga på idag" ;)
Hon tyckte att det hade hänt massor under sommaren och att det såg ännu bättre ut! :D
Känns ju roligt, hon tyckte att jag fick till han bra nu när jag red han hela tiden och fick stora fina språng.

Äntligen hade jag med mig lite hästgodis jag köpt. C älskade det!
Men nu är det ingen lektion i nästa vecka :(

Innan var vi på lite äventyr och hämtade bla. en sulky i Storvik (+ sele som också hittades). Vilket bra köp!
Vi stannade till på Hööks på vägen hem och ja hittade lite smått på rean och köpte även Back on track till benen som ja tänkte ha i bak nu när det vart lite lurigt. Eller hon har ju vart lite svullen bak som gallor men ändå inte, mer blodådrorna på nogåt vis men sen har de misnkat/ gått bort och kommit tillbaka. Typ en vecka.
Men efter i måndags var det mer och hon ömma lite så Josse hjälpte mig ha på Speedway och igår morse var de helt i sitt normala skick (utvändigt) och hon ömma inte. Men lika bra att hon får vila några dagar så får hon kurera både ben och rygg med back on track :)

Innan äventyret var jag till milbostallet och mockade, tog in, samt borstade Isadora. Söt häst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0