R - hästbyte

Hästbyte idag på ridningen, för min del.

Higgins: aldrig ridit honom förut men det var en mysig häst, inte alls så tung och svårstyrd som jag trodde han skulle vara.
Vi hade markarbete och hade Cissi som lärare :)
I uppvärmningen red vi sälvständigt först i bägge varv och sedan på volterna med bommar/ hinder.
Han var riktigt fin i traven! och gjorde bra resten också.
Avslutade med att rida en liten serie. Som var studds, räcker, studds, räcke.
 (se bild nedan)
Jag är väldigt nöjd med dagens ridpass! Spännande att rida någon ny och lärorikt.
Ridläraren tyckte också det gick jätte bra!

och nu till en sak till. Jacky har fått nytt jobb så vi ska fortsäta ha Cissi :D
(jag gillade dock J också, men C är mer bestämd på en, vilket jag behöver).
och nästa måndag lär jag komma ihåg att ja ska rida i gruppen före, för jag fick göra det eftersom de är sista april och de betyder fest sen ;)

dagens övning
Higgins - bild lånad från gfrk´s hemsida.
Higgins. Bild lånad från gfrk´s hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0