Pay and Jump

Pay´n Jump igår med Calito. Vi hoppade 80cm och blev felfri! :D

Han kika på lite andra ekipage och var sen ut i gasnak god tid och han rida fram och hoppa fram i ganska lugn och ro, utan att vara för tidig. Alltid svårt att planera liksom. Men Martina som red i min grupp förr var också med som numret efetr mig, så vi hjälptes åt med det där :)
Han va fin på framridningen!

De blir ju så trångt på framridningen men ja hoppa fram ett par ggr på räcket och lika oxern.
Sen när det var min tur vart han genast pigg inne på banan.
Och kan säga att den där rudnan är nog den bästa vi gjort. Shit va bra det gick!
När ja kom mellan hinder 4-5 så tänkte ja tom fan va duktig jag är haha.
Alltså de va för jag kom på mig själv med att ja satt ner ordentligt i sadeln och rak i ryggen hela banan!
Red hästen riktigt och fick fina språng på varenda hinder, ja hade full kontroll och kunde stämma av han inför varje.
Cissi sa att de va en jätte fin runda! :D
Så nu har vi äntligen blivit felfria på 80 så jag funderar på att hoppa 90cm nästa gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0