stalltjänst

Stalltjänst idag i ponnystallet. De kändes för ovanlighetensskull väldigt kul och lätt att åka dit.
Mötte upp Sanna så gick vi från henne till travet. De tog egentligen inte så mkt mindre tid åt, men tiden gick endå fort.
Allt kände så lättsamt när man va två :)

Sen kom Elin & mamma och hämta upp oss så vi drog vidare på äventyr och sedan ut till stallet i byn.
Jag red Nice barbacka, Sanna red Nitro och Elin körde Pärla.
De gick lite väl sakta för mina pållar, men sen vart de väl något bättre tempo iaf ;)
Satt som i en stol på nice, vet inte vad som hänt haha. Även när ponnysarna trava på så ja trava lite mer medeltempo satt ja som i en stol :D Vi var ute ca 40min.
Det var roligt!

Tillbaks till travet sen så red jag Inkasso & Sanna Fantasy.
Vi skulle haft tvärtom men eftersom Ink bråkade förr när jag red han (-08/-09) så börja vi sådär men bytte aldrig tillbaks haha.
Vi red vid estraden och skritta & trava lite lugnt bara ca 30min, skritta av bort till rakbanan sen bara.
De skötte sig kanon bra! Vi hade trevlig musik också, de värmde upp inne på estraden tror ja.
Fanta såg så fin ut när han trava runt typ på tygeln. Ink vart skit sur om ja skänkla och slog ett par ggr, så ja fick smacka och ta draghjälp haha.
Ja hade nån specialara med tyglarna eftersom de va ponny, skiiit korta typ halva halsen på han så ja satte fast dem i en rem haha. De gick ju de med men ja lära ju luta mig framåt, blir att ta med egna next time.

En mycket trevlig dag! Nu inväntar ja att Elin & Ludde ska komma och hämta mig för vidare färd mot Emelie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0