R- hoppning 5,5an

Red först ett pass på Nice barbacka i skogen. Vi börjar få kläm på de där med traven så den ska blir någorlunda bekväm, rider mest lättridning. Och en galopp, då sitter man som i en stol ju :) Fick lite ont i benen men inte så farligt endå. Man börjar väl bli lite van.

Sen på ridskolan fick jag bäste häst igen, Calito! :D
Hoppning stod på schemat och vi tränade på att trava in och landa i galopp.
Det var första gången jag hoppade med C och första hoppena på småhinder vart löjligt dåliga haha!
Sen vart det bättre men endå inte så bra. Sista vändan gick iaf kanon bra! Då hoppade vi fem och en halvan med oxer på 90cm :D
Trodde jag aldrig speciellt inte såhär första hopplektionen efter sommaren ;)
Här kommer en liten film, mamma filmade visst med mobilen (därav kvalitén). Lyssna vad ridläraren säger efter vi landat HAHa!
Nån som vet att jag gillar att hoppa lite högre tro?!
Naturligtvis var jag den enda som inte fick hoppa om.. men de kanske man ska ta positivt att de gått bra? :)
Vi var den enda av de som hoppade högre som inte rev!


Duktiga Calito! :)


Har pratat med Jacqueline nu så ja får ta med Nice nästa vecka på ridlektionen och prova, så nu hoppas ja pappa skjutsar in. Vi skulle ha dressyr men skänkelvikning och lite sånt, inte nåt avancerat.


Nu måste ja nog klä på mig för de är dags att dra till byn igen, Malin ska provrida bägge ponnyerna och jag rida Nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0