gårdagens

igår var en tjej som sagt och provred Pärla på ridbanan, de gick väl rätt bra med P ville inte riktigt galoppera. Hon är ju ganska tjock nu och har inte riktigt blivit sitt gamla vanliga jag igen, kanske därför för hon var latare en vanligt.
Avslutade med en kortkortis i skogen, då vart hon pigg och galoppera på.
Jag blir så irriterad på folk som tar allt för givet bara!!
Sammanfattat var Nitro för lat och Pärla för pigg... De är helt enkelt lika bra att det får vara!
Vi hittar någon annan som uppskattar det lite mer.
Nitro fick inte ens chansen för hon vägra rida ut i skogen så då vart ja lite irriterad så de fick va så ja red ut med Nice iskogen själv istället. Eftersom ja var sadlad och klar!
Galoppade lite fram och tillbaks i skogen på en väg. Tränade höger galoppen hemåt och vänster bortåt. De gick fint!
Hon lär dock fatta galoppen på vändplanen på voltspåret för att komma iväg rätt i högern. Och den var det rejsfart i, hon orkar kanske inte riktigt bära sig annars då. Träning helt enkelt!

De är ju bara det att jag lär planera hela veckorna för att få ihop två "tävlings" hästars träning, jobbet mm
Så när någon annan ska ha rida/köra mina hästar och sen ställer in får jag tokfel! För jag kan planera in det på fm annars, då jag ev. har tid över.
Nu vart det en longering på 15-20min med Nisse istället. Han var kanon duktig!
Jättefin i högergaloppen som han har svårt för när man rider.
Eftersom han ska tävla på söndag är det extra viktigt tycker jag att han håller igång.

Kan tillägga att jag i övrigt gillar familjen och har absolut inget emot dem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0