dressyr

Idag har det regnat hela dagen! men kl 13 trotsa ja regnet (som lugnat ner sig lite) och red dressyr på ridbanan med Nice, det var ett kortpass på ca 30min. Provade rida henne med sporrar.
Gisses vilken skillnad, så otroligt lugn men endå med på minsta lilla jag bad henne om.
Hade även gummisnodd för att vi skulle träna på formen.
Hon gjorde skänkelvikningar, framdelsvändingar, rygga mm bara genom småsmå rörelser från mig.
Och som sagt tränade vi på formen i både skritt och trav, hon gick skit fint i skitten och när ja trava på volt hitta hon en ganska bra form också :)
Sen innan ja skritta av henne tog jag bort snodden och då krävde ja endå lite mer och va fin hon va, gick ner på tygeln i stadig form och behöll den när vi gjorde lite skänkelvik.
Min duktiga häst!
Kanske kan bli duktig dressyrpålle endå? Men då behöver ja gå lite kurs med henne för att vi ska utvecklas, de är som sagt inte min starkaste sida.

Nästa dressyrpass blir det att fortsätta öva på formen. Att ha lite mer driv, hon gick och "sega" lite.
Kanske även introd. bakdelsvändning.


Snart blir det iväg till fältis, dags för ridlektion!

supernice i mars/april

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0