dagens träning med både ponny & häst

Idag körde jag Nitro ett varv på Bergstig, de tog 1h & 20min. Lite tråkigt när man är ut själv, men endå väldigt skönt! De va ju kanon väder, tills sista biten då de börja regna och vart svinkallt.
Han va sp jäkla lat och sprang med handbromsen i enda in en bit på bergstig, då efter att ha provat mana på han med smackningar och töm utan reaktion under hela resan typ så tog jag bägge tömmarna och drämde till.
Den här herren är ju ltie speciell så han vart förbannad och slog bakut så han stod på händer! Skiiiit högt! Sen drog han i väg i hundranitti galopp en bit innan ja fick pli på han igen haha.
Bra där när man inte har slaggjord, men de gick bra :)
Efter det var han pigg & alert, sprang på fint och riktig fort bitvis! Klockren trav utan minsta antydan till galopp.

Sen vart det longering för Nice, ca 20min.
Provade även på lite galopp första gången på lina. Hon gjorde de nåt varv men hade svårt att hålla så de fick räcka med lite i vardera varv.
Hon var duktig tjej! :)


nitro på bergstig

Nicen longeras
Bjuder på två dagsfärska bilder för ovanlighetensskull :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0