regnig dag

I förmiddags red jag en sväng på skogen med Nice, 50-60min.
Stannade till på volterna och red lite där, vi klarade faktiskt att galoppera runt i galopp i bägge varv ;)
Övade även på höger galoppen på rakt spår och de går inte, men när ja vänder upp på en volt går de.. och när ja vart lite småsur på henne och tog galopp från stående lyckades ja en gång.
Hon kan ju de där, har inga problem alls på ridbanan.
De konstiga är att ute är den så grymt stötig och hon vill rejsa, men på ridbanan känns bägge varv ungefär likadant. Lugn
och man sitter som gjuten.

Tog in Davinda och borstade henne, linimenta med arnika och lindade bakbenen.
Tips på hur man får bort gallor, rejält dessutom?

Tog även in och borstade Dotte, hon lossar nå enormt med päls nu!
Dessutom ser hon högdräktig ut, fasten de bara gått 4,5mån..

Sen vart det en körtur med Nitro bort till Bosjön ilag med Elin & Pärla.
Han va seg och slö. Reagera inte mkt när ja bad han öka.
Några ggr rejsa han på bra iaf och kämpa mot P men ena gången fick han en sten i hoven så då vart de sakta igen. Tråkigt att ha han barfota för han vill inget då :(
Men sista spurten jäklar va han tog i fint och aningen i spetsen mot P som de stred.

Skulle vara ruskigt roligt att se hur de går om bägge har skor på sig, men de blir först nästa år.


Nu är vi taggade till KM på söndag hoppas jag, men ja är osäker endå på om ja ska vara med. Han känns inte på topp direkt, barfota och dessutom tar de minst 3h när ja ska köra själv in och lika hemåt igen :/
Får se de är sista anmälan på torsdag.


Kommentarer
Postat av: william

fin header:D



Vad tycker du om mina "Do blonde girls have more fun" Modell foton som jag har tagit:D?

2011-10-18 @ 21:37:31
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0