R - hoppning

Igår på ridskolan hade vi vikarie, Cissi. Var roligt att rida för henne, har inte gjort de förr :)
Jag hade Calito! :D
Shit va han va piggelin så fort vi bara skulle börja trava ville han galoppera men så lugna han ner sig.
Vi hoppade en liten 5,5an på ena långsidan och på andra två hinder med 4 språng emellan.
De gick bra, jag va först så de va en mkt taggad C som fick försöka stå stilla så gott de gick medan hindrena omgjordes haha.
De kändes riktigt bra faktiskt. Vi kom bra på hindrena och i ett bra tempo.
Sen när vi gjorde om allt till en liten bana gick de bra men ja lära byta galopp ett par ggr.
Duktiga Calito, han är så underbar att rida. Extra rolig när de va lite riv i han! :D
Cissi tyckte att jag var väldigt följsam och allt rätt förutom att ja borde räta på mig lite mer. Så de ska ja anstränga mig med igen!

jag och calito
Haha jag och Calito redo för en ridlektion nån gång förr :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0