kollat hopptävling

När ja vakna drog ja till fältis och kollade på hopptävlingarna där.
De va roligt att se, men svin kallt!
Missa de första 15 ungef'är men han se många ja visste vilka de va också. Calito hoppa även 1m, han såg väldigt stabil och totalt obrydd om hindrenas utseenden. Däremot verka han ju bra laddad (pigg & stark) så de blir nog lite jobb på onsdag ;P
Men ja är ju mer den som alltid gillat pigga, heta och studsiga hästar. Ja har väldigt svårt för de lata, tyvär.

Kollade bara 90cm + 1m klasserna.

På kvällen var ja ute i stallet och fixa mina stjärnor. + Pärla åt Elin.
Så ville ja ju ta in mina så medan ja vänta på att mamma skulle komma och hämta mig fixa ja lite åt de andra med och mocka lite.
Borstade Dotte innan hon fick gå in också, jäklar va hon lossar päls, Nitro han ja tyvär inte med.
Nu får Fanny komma tillbaks för nu har han vilat i 1-2 veckor? Ska försöka hinna med att göra något jag med men han sak vila från vagnen till årsskiftet så ja har inte så mkt alt. just nu. 

Red ut på Nice också efter vägarna i byn, de vart så mörkt så vi red genom lillskogen bort på furäng fram och tillbaka och sen nymsve. Vart typ en 30min eller nåt sådant. Mestadels trav, endast två korta galopper.
Fick jobba mycket med halvhalter för hon ville gärna dra iväg. Kändes väldigt fin!
Åh ja vill shoppa nytt schabrak till henne men ja hittar inget ja vill ha. Alla är typ marin, grå, brun eller beige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0