hästbo ridtur

igår var jag, mamma, Ludde och Smilla till Hästbo och hälsade på.
Jag red Rönningsholms Bryn, en 4åring e: Järvsöfaks.
De hade inte ridit honom sen de fick hem han, men han skulle vart mycket riden innan, så ja fick vara lite testpilot.
Red några varv på lilla skogen och vilken mysig herre!
Men de va mkt go i han! Kunde inte skritta men så fort man börja trava höll han ett lugnt, fint tempo.
Provade även på två kortare galopper i en backe. Han undra va ja höll på med lite, men satte sen av i en härlig gungig galopp haha.
Hemåt var de däremot full speed, då fick man använda musklerna lite.
Super trevlig i hanteringen också.
Mamma & Ussa tog en promenad på skogen medan och plocka svamp, Smilla hitta en lekkompis iform av grannens hund Sigge och jäklarna va de lekte också :)

När vi först kom till hästbo föresten hade Sickan (deras rottweiler) plötsligt fått sällskap av en annan hund.
Han hade pejling på sig så de va en jakthund och jäklarn vilken snygging! Hade ja velat ta hem, jägarn kom inte fören 2h senare och hämta han ;)
Han tyckte de räckte med att jaga katter, hästar,markera revir och bara ligga på gräsmatan. Duktig jakthund? ;)
De fanns ju två tikar på gården så..
De måste vart en Karelsk björnhund, såg precis ut så.


bryn
bryn o jag
Jag & fina killen Bryn :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0