Banhoppning

Idag hoppade jag bana med Nice. Vi red ganska kort och intensivt.
Hoppade först fram på de två första hindrena. nr. 2 var min egengjorda vattengrav (en ljusblå sjukhusfilt haha) den va läskig tydligen så hon hoppa förbi hindret så ja fick trava nån gång för att få över henne, sen var de inga problem.
Hoppade först banan på ca 40-55cm och de gick bra, justera lite och höjde så vi hoppade den 40-75cm, (hindrena på mittlinjen fick vara kvar låga eftersom hon är ovan att hoppa så "snävt" resten höjde ja).
Hoppade på den höjden 2ggr då hon första gången gjorde det superbra men kom i fel galopp i kurvan/ för nära och rev ena låga.
Sen hoppa hon hela banan kanon igen :) visst har vi endel att finslipa på, men i det stora hela gick de jätte bra iaf :)

Så den här gången var ja noga med att bara hoppa lite. Nåt enstaka framhopp och sen banan 3ggr typ.

Grejjen var den att jag plockade fram hindrena imorse och bara ställde upp en bana huxflux.
När jag sen skulle börja hoppa såg jag att hela banan (förutom en kort sväng mot hinder 3) var i högergalopp! Alltså den hon har svårt för.
Men vi provade och de gick ju kanoners endå :)
De är min svaga sida också, vet inte varför men allt känns fel i högervarv.. även på ridskolan.
Kanske för att rätvarv (de man tävlar i) i trav är vänstervarv?

Imorgon kommer hon nog ha ganska bra träningsvärk efter att ha galopperat så mkt i för henne "fel galopp".
Så då blir de nog en lugn barbacka tur så hon får sträcka på sig lite bara, de där galopppasset ja tänkt är nog bara att glömma haha.

Jaha nu när ja vart duktig och fotat banan med mobilen så passa inte överföringssladden.. suck!
Jaja här kommer väl en paint skiss istället ;)

banhoppningskiss
Haha! Ridbanan ser större ut, de är ganska mkt trängre att få plats med 5 hinder ;)
Sen ritmanicken har lite damp, ja tog ut vägarna bättre en den visar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0