hoppning 5,5an

Idag var det mjuk bra mark så jag passade på att hoppa Nice igen.
Red till bussvändan för att skritta/ trava igång henne lite först innan vi värme upp mer på banan.
Hoppade sen fram lite smått och sen hoppade jag ett räcke på ena långsidan och växlade med att hoppa 5,5an på medelinjen.
Hon gjorde det jättebra och vi tog de från bägge håll, ena med lång anridning och andra ganska kort.
Maxade på 85cm på räcket, högsta enkel hindret som hon hoppat (ja trodde de va 80...) :D
5,5an taggade hon på och ville galoppa men ja höll tillbaka så vi trava och när ja svängde upp drog hon på och laddade och över krysset och galopp ett språng och hindret. Duktig min tjej!
Tänkte att ja skulle stanna på 80cm (vilket var 85) men så kändes de ju så bra så vi prova 94cm, jag kände mig lite osäker där faktiskt men hon ladda på och brydde sig inte om att ja höjt, dock rev vi.
Vi red på igen och hon bara flööög över hindret. Hoppade en gång till och hon bara flööög över igen.
Sådär bra har hon inte hoppat den höjden förut, hon liksom hade samma tempo hela tiden och ingen tvekan alls utan bara hoppa :D
Dock såg ja att ena sidan ramlat ner lite när vi rev så de va 90cm. Men endå! :D
Hon tyckte de va super roligt!

De blir lite knas att ha 5,5an i mitten för visst hinner vi väl svänga in eftersom de är trav, men efter blir allt katastrof typ. Antingen galoppar vi och de blir helt konstigt eller också halvtrav, oavsett blir de så de blir fel för hennes ben så nästa gång vi rider 5,5an ska vi ha den på långsidan så vi kommer runt på spåret och får ett bättre flyt på så viss (ingen handbroms i direkt efter).

Nu har hon efter 3 hårda pass irad gjort sig förtjänt av en lugn ridtur i skogen imorgon, kanske barbacka :)


Anledningen till att ja skriver mkt om höjder osv. är ju för att hon är under utbildning och jag vill kunna se tillbaka hur hon var då och när vi gjorde si och så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0