R - hoppning

Dagens ridlektion bestod av hoppning och jag red Calito :)
Vi red samma slinga på 3 hinder hela tiden men började med bommar i trav, sen galopp, sen travhopp och sist hoppa i galopp då.
Bommarna gick hur bra som helst! Första hoppvändan i galopp blev de ett för tidigt språng på sista vilket resultera i ett megahopp haha, de va inte stilpoäng av mig direkt ;)
hoppa om sista och då gick det kanon.
Sista vändan var det bara jag och en till som ville höjja och då låg mittersta på 80cm och sista hindret på 90cm.
Det gick hur bra som helst, han gjorde nåt jämnfota hopp på sista typ men kanon endå :)

Tyckte dagens ridpass gick väldigt bra, vi flöt på i bra tempo och ja hade kontrollen hela tiden och fick till hoppen bra (förutom ett då).
De gick bättre sista vändan då ja satt ner mer mellan hindrena och tog tillbaka han på kortsidorna.

calito och jag hoppar 80cm
hoppar 80cm



haha bästa C hoppar 90cm
hoppar 90cm

Filmen kommer sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0