Pay´n Jump

Ja idag var det Pay´n Jump. Jag red Calito 80cm.
De kändes jätte bra i framridningen eftersom ja va typ själv och hade gått om tid ute på utebanan.
Var redo när de va dags att hoppa fram där inne.
Hoppade räcket ett par ggr och de kändes super bra!
Sen var det dags att hoppa oxern, också två ggr.
Han hoppa så jäkla stort så ja flög väl inte riktigt helt med..

Vi var först ut i 80cm så ja gick runt lite med honom där inne och sen var det dags.
Han va jättefin och lugn, så ja kunde ta ut vägarna som jag ville och han lyssnade bra.
Dock så hoppa han stort även där inne så ett par ggr flöög ja så tyglarna gled ur näven litegrann men de va bara att samla upp.
Kom för nära på ett hinder (kanske va 4:e) så vi rev.
Kom runt banan iaf på 4 fel.
Men vilken hjälte han är, han hoppar så glatt utan att vara minsta tittig alls.
Hade bara hoppat han 50-60cm innan (förutom 5,5an men den räknas inte så) så ja hade ingen riktig koll på hur han hoppa liksom.

Kände mig så jävla värdelös. Pinsamt.
Men men de är väl bara att träna och kämpa på, bättre häst kan man ju inte hitta iaf<3

Är hur nöjd som helst med hästen, min insatts som va dålig.

Det var tyvär (eller kanske tur?) ingen som filmade.
Men ja skulle försökt att vara lite mer följsam även fast han hoppa stort. Och ja är super dålig på avståndsbedömning, så de lär ja träna mer på.
Och lika kanske ja red tillbaka han lite för mkt, kanske ska släppa fram han mer sista stegen så blir nog hoppen mer rytmiska.
Återigen glömmer ja bort att fokusera och rida ordentligt när ja kommer in på banan. arg.

+ på att jag inte en enda gång tkt hindrena såg höga ut, de såg faktiskt lite låga ut.
Ja var heller inte speciellt nervös.

Det var två varmblodstravare med också, såg bara en och den trava mest runt och halvgaloppa lite så jag och Nice kan nog också prova på nästa gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0