Mysterium

Det är så roligt de här med min ponny Nitro.
Hans bakrund är liksom ett mysterium. Det tidigare ägare sagt är inte mycket att lita på..
Det har vi ju fått lära oss den hårda vägen!
Kanske drar allt de en annan gång, när ja orkar :)

Jag vet att han är uppfödd av Sandra Eriksson i Dala-floda (Borlänge) 2 Juni 2004.
Såldes till en tant i Svanesund (Orust) 20 Maj 2006, hon misskötte honom och dog sen om jag minns rätt?
Då hamna han i Munkfors (Värmland) 1 Sep 2006.
Han lånades ut till en annan familj i samma län och blev sönderkörd och kom sen tillbaks till ägarna tills jag hämtade hem honom i Mars 2008 som 4-åring. Jag blev hans ägare i slutet på samma år.
Han har alltså hunnit ha 5 hem innan han vart 4år! Så nu vill jag att han ska kunna stanna och kommer aldrig sälja honom.

Man kan alltid hitta spännande grejjer på nätet och hittade då blandannat att förra ägaren skrev att han i jan-07 som 3åring var under inkörning. men hur kan då fodervärden innan kört FORT med han som tvååring så han blev förstörd?
Fast ja har iof haft kontakt med fodervärden också och de hade han nån månad bara och körde in han som 2,5åring.
"Efter det gick han väll i princip bara och "skräpade" så det är klart att han blev odräglig. Hingstar måste man arbeta med, annars blir dom snabt ligister." (citat Fodervärden)

Även det att de trodde på han så himlans mycket och att han skulle vinna derbyt osv. hur kommer det sig då att han inte ens var reggad i sptf när ja skulle börja tävla han?

nitro hos föfrraägaren
nitro och rebecca
¨nitro i värmland
Bilderna är från de jag köpte han av så innan han kom till mig.

Nitro har lite humör och är en riktigt busig häst. (citat från förra ägaren)


Kanske man skulle googlat innan man köpte hästen? :D


Jag har då aldrig stött på en värre häst en min ponny, men jag älskar han endå <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

hästfolk ljuger MEST :p

2011-11-19 @ 19:57:54
Postat av: Anonym

sv: sant, men ja tror de överhuvudtaget ljugs mkt när saker säljs :P

2011-11-20 @ 19:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0