Idag har jag

...ridit Nice med westernsadel! ;D
nice i davindas westernsadel
Hon ville inte stå stilla själv. Davindas sadel var lite stor men satt annars bra.

Hon är otrolig min tjej, vilken allround häst. Hon brydde sig ingenting om att hon fick en stor, tung sadel på sig.
Heller inte när jag satte mig upp.
Red en sväng på skogen i alla gångarter. Började med att rida på helt lösa tyglar (westernaktigt) i skritt & trav, hon va lugn och duktig men sen vart hon taggad så då var de bara att korta dem ;)
Kanon duktig iaf var hon. Piggelin!
Skönt att man hade en bred, stabil sadel när hon fjanta sig för isfläckarna och hoppa på sidan oså.
Men sen klev hon igenom dem utan att bry sig :)

Ursch för att de vart kyla igen och vägarna är stenhårda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0