hoppträning med nicen

idag hoppade jag med Nice på fm. Hade ställt upp en bana igår och idag var marken helt frusen!
Väntade så länge det gick och som tur var var det fint väder och sol, så den han tina upp ganska bra endå.
Inte helt dock.
Hoppade fram på de olika linjerna och sen la ja ihop dem till en kort bana på 4 hinder bara.
De flesta låg på 60cm, sen höjde ja "hinderstöd" oxern till 70cm.
Hade två oxer och lite längre en jag brukar (har bara haft väldigt korta innan).

De kändes bra idag. Hon galopperade bra och hoppade fint. Ett´+ på att jag var väldigt duktig med eftergiften idag ;)
nejmen de kändes riktigt bra, vi hade bra flyt och blev liksom bra hopp mest hela tiden.

liten bana
En väldigt enkel bana samtidigt som den endå får med lite svängar och galoppbyte.
Ska försöka göra en mer avancerad till en annan gång, känns som alla blir ungefär likadana nu. Lite trång yta iof.


Eftersom chefen är borta har jag hant om djuren så ja fick lite dötid medan ja vänta på att kunna kvällsfodra hästarna, då borsta jag allihopa allt eftersom jag tog in dem.
Riktigt rejälborst, så nu har alla utkammade man och svansar mm :)
Elller jag han inte gå in på Tusingens svans, de får bli imorgon, lika bra det för ja hade helt kramp i handen sen haha.

Och vet ni vad, imorgon kommer äntligen Nisses medryttare Fanny och rider honom igen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0