Hopp KM

Åkte ut till fältis vid 9, gick banan och tog in hästen. Sen han ja kolla på alla ponnyer innan jag sadla iordning Hilton.
Som vanligt lyckades de bli lite stressig framridning men ja skritta & trava fram han lite på utebanan innan ja fick gå in och där galopperade jag och hoppade fram lite.
Började på det lilla och sen tog ja räcket, de hoppade han först sen tvärnita han nästa och ja hade lite bråttom så då hoppa ja fram på oxern, den tvärnita han på ett par ggr tror ja innan vi kom över en gång.
Sen var det min tur in på banan.
Kändes endå ganska lugn att komma in där och ja va fokuserad.
Vi kom över 1,2,3,4,5 och sen drog han förbi de naturfärgade (som vi blev ute på förra gången) men ja tog ny satts och då kom vi över :)
Fortsatte och kom över 7,8 och sen hade vi bara sista hindret en svartvit oxer som stod mot framridningen och pga. solen och allt så var de flera hästar som vägrat på det hindret och Hilton var inget undantag, han drog förbi hindret. Tog ny satts och han drog förbi igen, vart liksom stark.
Så vi blev alltså uteslutna men fick hoppa hinder nr 1 igen, vilket han gjorde toppen! :)

Kändes lite surt att bli ute på sista hindret kanske men ja är endå helnöjd, vi kom längre en jag trodde vi skulle och de va min debut i 90cm :)
Klart ja kunde kanske ramat in han lite mer på de han vägra men då hade de väl blivit slidestop eftersom han drog på. 
Jag kunde ha gett han mer eftergift på tygeln men antar att eftersom han tvärnita in i det sista på framhoppet ville ja inte ge efter för mkt på tygeln med risk för de.
Hindrena såg inte ett dugg höga ut heller, när ja hoppar 90 med Nice känns de som 150 hahah.

Äh kort och gott jag är helnöjd! :D

Cissi kom och sa till mig i stallet att de såg jätte bra ut så de va ju roligt!

Hilton och jag
Hilton och jag.


Hilton och jag hoppar första hindret
Hoppar första hindret. Söt hästen :)

Btw Calito och Sara vann denna klass.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fan va söt häst :)

2011-11-19 @ 19:54:17
Postat av: emma

sv: ja visst är han! :D

2011-11-20 @ 19:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0