bilder sen kvalet

Det gick kanon bra igår! Han skötte sig exemplariskt, bortsett från provstarten.
Kul att så många i klubben är engagerade och glädjs med mig att han nu lyckats klara kvalet och vill springa :D
Jag körde ju han till travet på morgonen, starta 08.18, och Larsa red Tusingen.
Sen fick de stå i ett svalt stall i 1-1,5h, så var det dags för kval och jag värmde inget mer före. De blir ju enheldel springande i defileringsvolten mm innan. Men ja skulle gissa att de va därför han dampa fört på banan ;) överenergi.
Efter det var jag och Emelie mfl. prisutdelare i alla 12 lopp för att slutligen köra den långa milen hem igen.
Det var roligt, kul att träffa Emelie och de är roligt att va prisutdelare. Fotade också :)

Nitro vart föresten skit snygg i nya sulkyn och den va superskön!
Men som ja tidigare nämt är det fel färg på stripesen (syns som tur var inte så bra på längre håll), dessutom saknas sidostänger so mman skulle få till märkte ja kvällen före! och när vi lasta vagnen såg vi att skalmarna är supersena. Skilljer säkert 15cm mellan höjderna, de ger ju ett ojämt tryck i selen så de är inte alls bra! Blir så less!


nitro piggelin
Nitro va jäkligt pigg innan starten!

nitro dumma sig i provstarten
I provstarten dumma han sig bara och galoppera och bröt hela vägen till volten i stort sett.
Blev väldigt orolig att han skulle fortsätta med dessa fjanterier!

första 500m
Första 500m och han hängde på kanon bra!
Vi fick en usel start, hade bakspår och nr1 som ja skulle ta rygg på va så seg så vi fick sakta in nästan till skritt och starta 20m bak..

min fine springare <3
Han travade på jätte bra, inte direkt fort men tillräckligt. Vågade inte gå på han nånting direkt, bara smackningar och lite röra tömmen. Ville inte att han skulle börja galoppa som i provstarten, då hade hsan nog fortsatt.

nitro upploppet
Min fine springare på upploppet!

nitro på upploppet
Han sprang 2.44,2 och jag såg efter mål att ja glömt vika fram spöt.. så han gick det självmant i stort sett.
Smackade lite mer oså på upploppet, då var det bara en raksträcka kvar och vi hade inte haft någon galopp. Han ökade på rätt bra :) Väldigt nöjd med min Nitro<3


Tack Sanna och Elin för att ni fotade! :D

Kommentarer
Postat av: sanna

ja det såg väldigt bra ut :) men jävla suck att det är "krångel" med vagnen, man ska väl kunna bli riktigt nöjd om man betalar så pass mycket pengar. ring och klagar för sjutton!!!

2011-05-10 @ 14:59:13
Postat av: Elin

och tack Elin för att du fotade!! ;@

2011-05-11 @ 13:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0