uteritt

Dagens ridlektion var skit tråkig! Red Emil (de var helt ok).
Visst var det väl lite mysigt att komma ut, men de va ovärt som *biiiip*-
Vi skrittade nästan enbart, travade ytterst lite...
Sen när vi skulle galoppera blev de aldrig av, några med privathästar hade problem för att de va så "pigga".
Har man med egen häst på lektion bör man ju kunna kontrollera den och liksom "smälta in" i gänget...
Fast de va ridlärarn som blev lite spakis, alla andra velade ju.

Jag tycker min ridlärare är skit bra, men varför ska ja alltid lyckas få dem som är lite hm, försiktigare?


Jag är ju ute och rider i skogen nästan varje dag, så ja funderade på att hoppa över och ta igen en vanlig ridlektion istället.. skulle hållit fast vid det! Ingen mer uteritt för min del.
Så var det alltid i lervik förr också. Alla vart skit glad att vi skulle rida medan ridlärarn fick övertala mig med liksom "de är ju bara en gång, ja vet att du tkr de är tråkigt när du kan göra det hemma osv." haha.
De skulle vara om man fick en utmaning, en hetsig/ bråkig häst.
Var med på en uppskrivar uteritt med Fissur en gång på grs.
Han bockade och hade sig stor del av uteritten, hon bakom mig började grina haha. Efter det ville ingen ha honom ute ;)
Gasch va ja saknar min lille Fissur, världens mysigaste häst! Som vi flygit runt på klubbhoppningar! ;D


Nästa vecka blir det hästbyte och dressyr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

nä vi red längst bak då på vår uteritt och hållde igen hästarna och galloperade ikapp ;) hade jag lindis? vem hade du?

2011-05-24 @ 11:09:41
Postat av: Emma

sv: haha japp och ja hade didrik :D de va tider det! ;D men didde va j hel galen haha.

2011-05-24 @ 13:44:00
URL: http://emmasaracaroline.blogg.se/nitro
Postat av: Anonym

och jag hade jackie :) fan vad surt att bara få skritta! i lervik trava och galoppa man iaf :)

2011-05-24 @ 14:15:39
Postat av: Emma

sv: ja just ja! :) ja eller hur, de fick vi tom göra när ja va "nybörjare" i lervik...

2011-05-24 @ 14:48:17
URL: http://emmasaracaroline.blogg.se/nitro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0