planer för juni

Sitter och kikar propositionerna för juni månad. Finns inga lopp innan dess.
Känns väldigt roligt att göra det nu när han är kvalad och faktiskt får tävla! :D
I början är det ju mest att han ska vänja sig vid allt runtikring, tiderna kommer ju med tiden, han behöver helt enkelt mer rutin. Så de är lika bra att komma ut på banan så fort som möjligt.

Eskilstuna 17 juni Supersprint dag!
Superspring auto 1140m grl. 2.35 och sämre
1. Vilken rolig grej!
2. Tiden blir inofficiell eftersom kat B lopp ska vara minst 1640m i vanliga fall.
Nitro kan alltså gå hur fort han vill och endå få stå på start i nästa lopp. (inte för han nu skulle, men OM).
3. Kort lopp med auto kanske lär min lille ponny att springa fort, utan att behöva bli trött.

Det är dubbeltrav på Eskils så även lopp 19 juni, men de va ena skit proppar för min.

Innan dess ska jag kunna lasta han, kört minst ett snabbjobb inne på travet, provat helstängt och kört mer med käk, samt att han bör skos!

nitro & jag i defileringen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0