Motion med alla mina älskisar

Idag har ja ridit nicen på ridbanan. Provade Emilias hoppsadel på henne och den satt jättebra! :)
Den är så otroligt jäkla skön att rida i !
Red i samtliga gångarter och provade även hoppa ett litet hinder på 40-50cm.
Jag red lite för lugnt så hon trava mest bara över och hoppa lite med fram bara. Vi klarade iaf, men rev också nån gång.
Sen fick Emilia rida henne. Alltid roligt att se hästen från sidan av.
Hon hoppade också och hon hade lite mer action i traven så då hoppa hon så jäkla bra!
Höjde lite till 50-60cm och hon va kanon!
Hon hade öronen framåt och verkade tycka det var superroligt :)

Så hon kanske kan bli en liten hopppålle endå. Var bara andra gången hon hoppade hinder, eller egentligen första för vi trava över max 20cm förra gången..

Sen vart det till nästa stall där Emilia red Nitro, jag körde Dotte och Larsa red Davinda
Vart lite bus och race på skogen ;) Dotte fick galoppera för vagn och hon drog på som fasen och en gång tog hon värsta bocksprången haha!
Nitro var riktigt pigg och på tårna så de va väldigt roligt! :D han busade och bocka han med!
De prova hoppa över en trädstam i skogen och han tog ett jättehopp, duktiga killen, kanske blivande hoppare han med?

En väldigt härlig & rolig dag!
Alltid lika skönt när alla hästarna fått ordentligt med motion och någon vill hjälpa mig med det :)

supernice & emilia hoppar :)
Supernice och Emilia hoppar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0