markarbete

På dagens ridlektion kom jag i så pass god tid så ja fick välja vilken jag ville ha av Bianca och Higgins (hade inte ridit någon av dem tidigare), så jag valde Bianca.
Hon var mysig att rida. Vi red både trav och galoppbommar och avslutade med en liten caprillibana.
Det gick ganska så bra.
Eftersom vi red en och en banan så fick vi andra jobba självständigt på andra halvan. Så ja jobbade med formen och de gick jätte bra. Hon böjde sig fint och höjde ryggen.
Ridlärarn berömde sen för att jag fick en jättefin arbetsform på henne mot slutet, att hon höjde ryggen osv.
Lite roligare att rida en häst med lite någorlunda driv i så man kan jobba lite :)
Bianca är föresten en liten storhäst på 5år. Så hon är ju fortfarande väldigt ung.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0