intervaller

Red trav intervaller med Nicen idag.
Red först en längre i långbacken och sedan 3 på varvet. (red tre varv=1 km vardera,  med en intervall var resten i skritt). Hon blev bättre för var gång! Sista gick hon superbra!

Jag tränade min styrka och balans. Stod upp i fältsits stor del av ridturen och i intervallerna då.
Har gjort tre extra hål i stiglädren och hade kortaste. De är inte speciellt korta, men kortare, får göra fler så ja till sist kommer upp i jockey ;)
Men gisses vad det tar på benen. Lär träna kan ja säga!

Fick veta att två till hästar ska flytta från stallet, tråkigt. Snart är de bara 10st och över sommarn bara åtta.
vi är 2 i mitt stall där det finns 13 boxar...

Btw har mina grejjer fortfarande inte dykt upp.. eller just ja ja såg mitt lila grimskaft i ett annat stall idag. Ska ja minnsan sno tillbaks imorgon!

Fanny red Nitro idag och de hade galopperat mkt och han hade bråkat lite men sen skött sig bra.
Hon ska rida honom imorgon och på söndag också :)

Nu äntligen har vi släppt ut ungdjuren på jobbet också. De vart mycket glada kor!

Var med till chefens kusin idag och märkte lamm. Så himla goa. Satt och höll en i famnen ^^
Kollade på två baggar vi ska ta hem över sommarn och se om det passar. Eller snarare om det passar mig, för de är väl jag som får ta hand om dem :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0