in mot staden

Det gick väldigt bra att köra in till travet! Tog 1h & 30min dit och vi hade en timme till godo innan mätningen :)
Han va lite som han är men skötte sig bra, men väl inne i mätrummet börja han tjaffsa och dra o ha sig, mätmännen/ veterinärer träffa hästen i typ 5min och fatta direkt att de va en häst med humör! De fattade inte direkt tycke för han..
De lät lite imponerade av att ja kört dit haha
Han skötte sig kanon bra med alla hästar runt i kring och vi sela ju av och på utanför bara.
Som tur var kom vi dit som andra häst så han fick boxplats inne på atg, sen prova vi gå lite i "springgången", pepparpeppar har vi faktiskt aldrig behövt vara med nån av våra till en klinik, så de vart en studiebesök för herrn ;P
Hemfärden vart det lite mer jogging efter vägkanterna så det gick på 1h & 13min.

Ja just ja! Han var hela 129,5cm! enbart 5mm till godo :S
Han var 127cm för två år sedan och då va han uppspelt och spände sig, så trodde han va mindre..!
Tur ja inte visste nåt, då hade ja ju bara oroat mig att han skulle bli för hög!
En annan hade en max d-ponny som hon skulle mäta, den va 148 hemma så hon va orolig att den skulle vara för hög, skönt att ja inte behöver bekymra mig tänkte jag... den klarade höjden btw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0