hopplektion

Dagens ridlektion gick super bra! Är helnöjd. Red Emil, vilket ja va mindre glad för före.. men han va framåt och helt annan motför tidigare. Nu gick det att ta han i munnen och jobba han lite, så vi fick lite form iaf :)
Hoppade lite hinder och han ladda på och va pigg och duktig! Det gick med en jäkla fart haha!
Vi som ville hoppa lite högre fick göra de också. Vi va 3/ 7 som ville hoppa högre... vilken grupp man kommit i!
Hoppa ett räcke på 80cm och en oxer på 70cm och han bara rejsa och flög över.
Sen hoppade vi en liten bana med volter osånt på en låg höjd, typ 40-50cm.
De gick bra men vid en volt fick ja inte upp han i galopp då va han sådär vrång igen, så lära han gå på toa mitt i allt och sen fick vi fart igen då höll vi banan kanon bra :)
En annan i min ridgrupp sa de till mig "Va bra du hoppar Emil!", de är ju kul att höra! ^^

Dagens lektion får bannemig 5 / 5 haha.
Det jag bör förbättra är väl att ge lite mer eftergift över hindret, de har blivit så att ja inte riktigt släpper efter när ja inte är hundra på hästen och tror han ska tvärnita. Annars var allt kanon bra sa ridlärarn, och jag själv tyckte också det :)

Nästa gång blir det uteritt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

roooooooligt!! :) fan vad kul med uteritt!!!!!!!

2011-05-17 @ 10:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0