barbacka vallning

Fick endel hjälp på jobbet idag iaf pga. min handled.
Men vi lära ju laga hagen klart och släppa över korna så vi slängde på tränsen bara och red barbacka för att valla över dem. Jag red Davinda.
Men fy satan så ja skratta åt chefen! hahaha. Han satt och klaga över hur ont de gjorde hela tiden och kunde bara skritta och när Tusingen tog nåt travsteg höll han på att dö. haha! *skadeglädje*
Kossorna visste precis vad som gällde så hela ligan rusa rakt över, men till min stora förtjusning väjde två kalvar in i en annan hage.
Så ja trava på där och föste den enda som var kvar (den andra hoppa igenom) men hon sprang tillbaka när vi nästan va framme osv. till sist lyckades vi iaf :)
Red in i hagen och räknade kor + kalvar så de va rätt antal väl över i rätt hage och sen drog ja galopp tillbaka.
Härligt! Men fasen va otränad man är har ju feting ont i låren nu hahaha.
Lär rida barbacka oftare, de gjorde man ju typ jämt förr!

Snart blir det till milbo. Kim ska rida supernice :)
Min handled blev värre efter ja red hon igår så lika bra att låta någon annan göra det nu.
Kan inte ens vicka den upp eller ner, den har typ låst sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0