backträning

Red en skogstur med lite backträning idag. Lite olika stigar med backar :)
Hon tog galoppen fint idag med, men även fast ja provade båda fattningarna blev det samma galopp.
Så imorgon blir det att trimma högergaloppen på ridbanan tror ja.
Vi kom och galopperade fint så smacka ja åt na i långbacken och hon bara la i högre och högre växel för varje smacking så vi for i fullgalopp. Det tyckte hon va skit roligt!
Ska ju börja med galoppintervaller snart, men ja vill att hon 1. lär sig galoppfattningen bra och 2. kan galoppera i ett lugnt och behagligt tempo först. Hon är på god väg med bägge!
På väg hem tränade jag min fältsits (ska ju rida henne monté sen är tanken och ska då orka stå i jockeysits 2140m +), så kom vi i ett friskt tempo och jag han fundera mend låg det verkligen en pinne där tidigare och sen så bara klaff. Precis innan, han inte väja, såg ja vad det var och precis när hon är strax ovan marken med hoven slänger sig ormen iväg i en liten boll. Annars hade hon klivit rakt på den stackars lille huggormen. Huah!
Lär se upp nu när ormarna börjat komma fram!
Såg massor utav ödlor springa runt i gräset på väg till skogen också. De kryllar av dem där.
Tur min häst inte bryr sig om nånting sånt där, varmblod brukar ju kunna vara hariga annars ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0