kör, hovis och stallplats

Blev att köra Nitro en timme idag, Larsa hände med på Tusingen också. Gick mest lugnt till men race:a nån bit också. Kändes väldigt fin!
Lära köra ur han lite innan hovslagarn skulle komma.
Han skötte sig suuuper bra när hovslagarn verkade han. Bästa hittills. Jag höll den vita hoven utifall att så han inte skulle börja. Men han försökte inte ens ta ner hoven :)
Dotte & Pärla vart också fina om hovarna.

Just ja! På f.m. var jag till milbostallet och kikade, verkade skit bra! Jag har liksom aldrig haft häst på ett sånt där bra ställe. Vilken ordning och reda!
Just nu är det 9 hästar i stallet, men fler är på ingång. Inom kort är vi 13st. Det finns 21boxar.
Duschspilta, stora stallgångar så man kan sela inomhus(!), fikarum med kyl & micro, toa, egen rel. stor hage (men ska kolla om nån vill ha sin ihop, då får vi dessutom en lite större), ridbana med hinder (inte det bästa men endå), ja alltså det har liksom allt! Kanon bra rid & körvägar har vi ute i byn också.
För att inte tala om ev. ridkompisar! Super trevlig hyresvärd också :)
500m till RIDHUS, så ska lösa ridhuskort där så vi kan träna! www.olstorp-ridhus.se
Detta kommer blir skit nice!
I helgen får jag hem henne! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0