rensar tankarna lite

Troligtvis blir det så att Dotte nu är satt ur träning, kommer bara motioneras ibland och lugnare. Och det blir betäckning i början på maj. Jag tror helt enkelt det får blir så av olika anledningar.
Vi lär ju avla fram lite ponnytravare av topstam till Ludvig ;)
Den är 5 isåfall när han får börja tävla haha. perfekt!

Nitro får en sista säsong på sig, kommer vi inte ut banorna i år blir han troligtvis ridhäst.
Ska ha lite lektioner för Fanny så vi kan utbilda honom lite inom både hopp & dressyr nu.
Jag kommer aldrig sälja denna ponny, men eftersom han är b-ponny lånar jag ut han på foder som ridhäst till en duktig ryttare i höst om jag finner någon.
Det jobbigaste är ju att han är så väldigt speciell, har enheldel dumheter för sig, så de kanske inte går :/

Imorgon kommer jag nog få besked om hur det blir med Emelies & min "hemlighet". Eller?
Vilken jag får ångest över hur jag en tänker. blä.

Lär ringa hovslagarn imorgon också.
Också ligger den där jäkla mätningen (nitro) över en hela tiden. Ja får stress!

Det är iaf ridningen jag kommer sattsa på! (vilket är lite svårt med en a och en b-ponny ;)

Jag håller mig iaf någorlunda till planerna en så länge.
Men jag har lite svårt att bestämma mig så de kan lika bra låta annorlunda en annan dag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0