korta intervaller

på f.m. körde jag Nitro. Vart en vända på 1h och 15min bort på Bosjön, där var det bra underlag men vägen dit va mkt hal. Så de de tog tid för ja lära skritta och småtrava mestadels. Hem vart det asfalten, så de tog ju tid ;)
Iaf vart det några korta intervaller med käk på. Han är ju inte allt för van med den, men det gick bra!
Han var duktig och sprang på bra (iaf hemåt).
Men fy attans va han är dryg bortåt. Först vägra han brörja trava, när ja väl fick igång han drev ja en extra gång för att han skulle hålla traven, då tvärstanna han. Matte vart bra sur!
Sen stanna han även en gång till nånstans efter vägen, från trav till stopp.
Sånt har han iaf aldrig pysslat med förr (bara från skritt till stop, som han gjorde -08 och sen hållt sig borta från tills nu i år då han börjat igen). Vet att han gör så för Fanny, så han testar väl lite med mig nu igen..
En positiv sak var iaf att jag fick lyfta och kratsa alla hovar både före och efter utan minsta protest. hallelujah!


Tyvär strejkar min mobil, så bilderna lär vänta tills ja lyckats få över dem, om ja lyckas...

Nitro 2009
Bild sen 2009. eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0