Inför säsong 2011

Iår har jag två ponnyer till start. Förhoppningsvis!
Båda tränar på bra iaf och vi ska nu börja med snabbjobben på allvar.
Hoppas på att första banjobbet kan bli antingen 19 eller 26 mars, beror på om vi får nå skjuts in..

3 April är det provlopp och jag ska anmäla Nitro till 2.45, han ska bara behöva gå runt banan under kvaltiden.
Dotte ska nog också ut i 2.45. Är det kval ska hon kvalas då.

8 Maj är det heldag på Gävle och Nitro ska anmälas till Kval.
Dotte ska starta om lopp finnes och hon klarat kval innan, annars är det Kval även för hennes del.

Detta är mina mål, sen hur det blir återstår att se. Det kan ju alltid uppstå saker efter vägen.
Dotte är anmälningsklar iaf, bara kondisen som ska putsas på.
Lär dock hitta en duktig kusk till henne!
Nitro lär mätas sen är han redo, putsa på kondis och farten också.

Nitro o ja kval 2009
Nitro o jag när vi försökte kvala okt 2009.

Det blir troligtvis min sista ponnytravsäsong, så vida inga under sker.. ex. att Nitro plötsligt går som en klocka! Fort alltså. Har kämpat i 3år med att få denna ponny till start. Nån gång kanske man måste ge upp?
Jag tror på han och han kan, men det hjälper inte såvida han inte vill springa på banan..

Nu taggar vi för säsong 2011!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0