tappa sko

Vart en tur på bergstig idag igen med Nicen. Red bort på varvet men genade på en stig så vi inte red runt helt.
Ja Larsa red Davinda ilag med oss.
Tog några galopper men red mest lugnt.
Nice höll på och dumma sig med att passa och sen börja galoppera när ja tog i hon, om ja smacka så hon fick gå lite fortare gick hon bra igen.
Sen när ja kom hem fick ja den ev. förklaringen till det, hon hade tappat en fram sko!
Ååååh blir man less eller? Aja va snart dags iaf att få på nya dojjor.

Fick svar på "Kolla masken" på Nitro igår, jäklans va fort det gick. Han hade lite mask så idag har vi hämtat ut till hela ligan. Dotte fick sitt idag eftersom hon åker imorgon och resten tar vi på fredag. Man lär ju time:a in så de tar det lugnt några dagar efter det.

Attans vilken hejjare jag blivit på att köra traktor! Igår fick jag prova på att Harva en åker och idag fick jag harva samma åker igen alldelles själv. Gick skit bra, roligt faktiskt! :D
Ska fortsätta hela nästa vecka med vårbruket.


Imorgon är jag ledig men det betyder inte att de blir lugnt för det!
Har morgonfordrint/ utsläpp i milbo, sen fär vi vidare mot Fjärdhundra till Seppäläs för att lämna Dotte på betäckning och sen har jag slutprov/ uppkörning på B-tränarlicensen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0