resultat eskilstuna 17 juni 2011 (Debut!)

Nitro var supermega duktig igår!

Lastningen gick mer en bra, det tog 3min när vi lasta hemma och sen 5min när vi skulle åka hem.
Vi ville att han skulle stå stilla lite innan vi snabbt drog för bakremmen och att han skulle stå en stund lugnt där innan vi tog upp luckan. Inne var vi ju direkt :D
Aldrig gått så bra!

Väl på Eskilstuna gick vi runt lite och han va lugn och fin, lika inne i boxen hela tiden, på stallgången stod han som ett ljus och i värmningen va han lugn och fin. Inte alls stressig som han kan vara,

Väl i loppet var han kanon duktig också!
Körde upp mot bilen och han gorde det bra, lite knepig efter en bit men sen sprang han på efter igen.
Vi kom iväg bra och efter kanske 100m kroka två ekipage framför oss ihop i varandra så vi drog förbi i ytterspåren. Han hade endast 2 korta galopper vad jag kan se / minns.
Men en bra bit efter mål diskades vi som 6:a i mål! Vi hade fått placering annars ju :/
Men ja är sjukt nöjd med han endå, vi fick tid iaf ( eftersom de va kort lopp är de endå inofficiella).
2.39,6!
Han går bara snabbare och bättre varje gån. Skönt!
Fortfarande lite osäker och ostabil. Liksom vinglig. Men de ä bara att träna på!

För er som inte orka läsa allt eller vill se loppet, kika här!  Lopp 6
Foto-mike var där och filmade alla loppen.
Vi är hästen längst ut på vingen (nr8). Jag har vinröd jacka och ponnyn är fux ;)

Har kollat på filmen felra gånger nu och de måste ha diskat fel häst, nr 9 som kom precis före mig i mål hade galopper och en strax innan mål! Destutom i sista kurvan trängde hon mig och snäva in rakt framför hans ben så ja lära sakta in han för att inte bli överkörd. Efter det gick han saktare.


Bilder kommer sen på min älskling, han är bäst! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken idiot, vilken körde nr9? vem bestämmde att han skulle diskas?

2011-06-18 @ 14:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0