provriden

fick sms av en tjej i stallet om ja ville ha hjälp med supernice, hennes foderhäst har åkt iväg på betäckning.
så visst de är alltid bra jag som har så mkt överallt och alla dessa hästar haha.
fast nicen är den ja kommer lägga ner mest energi på och sattsa på!
men iaf fick hon provrida henne på ridbanan lite i samtliga gångarter. hon for mkt och passade men annars gick det bra! när hon väl fick henne i ett lite högre tempo med lösare tyglar gick hon jätte bra!
jag hoppade upp och tog några varv i trav och galopp, först va hon dumm och passade och hade sig men sen gick hon jätte bra, hon behöver verkligen tempot och blir stressad av att man tar henne i munnen. man lär typ ha jättelösa.
hon ska prova rida henne i skogen i veckan så får vi se vad vi båda tycker :)
men jag är klart nöjd med vad jag såg!
det kommer bara vara nu ett par månader tills hon får hem en egen häst. 



Josfine är så snäll och ska ta hand om henne både lördag & söndag nu då jag åker på kryssning.
Men hon ska inte ridas eftersom hon tappat en sko.

Igår red Fanny Nitro och hon hade galopprace:at och sånt så han blev väldigt upptrissad så hon flög av en gång, men de hade gått bra. haha. Roligt när hon leker med han och får han på sånt humör, de behöver han verkligen! Tur hon är tuff :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0