lastträning

Idag har jag lasttränat med Nitro. Han var kanon duktig!
Tog ur mellanväggen och tränade bara på att gå in -stå kvar- gå ut. Stängde alltså ingen lucka.
Ska fortsätta träna hela veckan nu så han känner sig lugn och trygg där inne, de blir svårast när vi ska försöka få upp luckan.. så fort man tar lite i den slänger han sig ut liksom..
Jag tränade själv och lugnt med han så han fick stå lös där inne medan jag gick runt han och klappade lite på han även på rumpan och sen ner och upp för rampen, han stod kvar där inne och mumsa hö :)
Höll på i en timme och vi kom in med alla hovar och lyckades slutligen gå in rakt på :) (kom in gjorde vi redan efter mindre en tio min, de är ju de där med luckan som är problemet.)

Sen tog vi en körtur på 45min, skogen rakt upp och slingern. Han va som vanligt, lat men kunde endå springa på riktigt fint bitvis!

Nu har jag ANMÄLT mig & Nitro till vår första tävling! Hoppas..
1. att han kommer med
2. att vi får in han i transporten både hemma och därifrån sen
3. att anmälan kommit fram!


nisse lasttränar

söt nisse
nitro lasttränar
Han står helt själv där inne :) lös alltså, de går inte att hålla han för då får han lite "panik" och backar ur.
Tränade lite på att jag skulle kunna hålla upp huvet på han utan att han backa, de gick lite iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0