Hoppning x 2

Gårdagens ridpass på ridskolan bestod av markarbete och sist en litet räcke (max 65cm).
Jag red Hilton, hade inte ridit honom tidigare, han va väldigt mysig och fin. Framåt och mjuka gångarter o språng.

Idag hade vi igentagning eftersom vi missat flera måndagar. Jag red Hilton igen.
Vi värmde upp med lite bommar och lägre hinder.
Sen hoppade vi en bana på 9 hinder.
De va, som vanligt, bara jag som ville hoppa högre så ja fick hoppa sist.
Vart en bana på mellan 70-85cm. Hilton var kanon, hoppade så jäkla fint!
Sen fick vi välja en valfri båge att hoppa igen. Då ville ja ha lite högre igen.
Vart ett hinder på 85cm och ett på 95cm. Hoppade kanon!
Va riktigt roligt att få hoppa lite högre och med en stabil häst! :D
Det kändes superbra hela tiden och ridläraren blev nog lite impad haha. Hon tyckte det var klockrent!

Tänkte skriva upp mig på en hopplektion på honom så hade han precis hunnit bli upptagen idag :(

Hilton
Hilton, en stor rackare på ca 170 cm!


Imorgon blir det igentagning och då får vi se om ja klurat på vilken ja vill ha på hoppträningen om en vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0