första banjobbet för mig och nice

Var in till banan som sagt igår med Nice. Tänkte rida intervaller på rakbanan men hela familjen som var med tjatade att jag skulle rida på banan så de blev så..
Red några bakvarv och en provstart, sen ett 1640m heat. Hon var så jäkla duktig och gick super bra!
Öppna på ca 1.20 och avsluta sista 200m på 1.23, däremellan gick hon inte så snabbt och rentav sakta ett tag haha.
Hon tyckte de va väldigt jobbigt men trotts det avsluta hon fint och lyssnade när jag bad henne öka! :D
Var framåt och pigg utan att ja direkt behövde hålla henne nå.
Hon skötte sig kanon bra allt runtikring också!
Så nu är jag väldigt mer taggad att få ordentlig snurr på henne, hade ingen utrustning mer en benskydd liksom..
Har hur mkt mer som helst att plocka. Lättare sadel (red med min tunga hopp), check osv. + att hon går på bete ;) mm
Jag behöver också träna endel, ja är ju som sagt fartblind men red med klocka. Tyvär stanna den så ja inte kunde ta på hela varvet..
Nu har jag iaf gjort ett träningschema som vi ska följa några veckor och se om det blir nå resultat av det! :)

Super ncie på banan
nicen och jag på banan
värmning nice o ja
snabbtrav
snabbtrav
svettig häst
Hästen blev ju svettig och trött, men egentligen inte överdrivet trött.
Konstigt nog tyckte jag inte alls det var jobbigt, stod upp i rättvarv = heatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0