städdag på jobbet

Lång dag igen. Varit på jobbet 07.45 - 21.50! Var bara till milbostallet ett par timmar på kvällen.
Men jäklarns va vi fått ordning också! Städat ur mjölkrummet en massa och fått upp en hylla till alla våra täcken (den är redan proppad och ja har två kassar till åt nitro!) och dessutom har vi rensat ur medicinskåpet och städat rent och ställt in användbara prylar. De hade nog inte blivit städat sen tidigt nittital! Lite roligt med alla mjölkko historier haha.
Letat på hela gården och plockat bort alla gamla medicinbrukar, kanyler mm och allt som vi hittat.
OM nu Nice flyttar dit sen får inget sånt finnas kvar alls. Hårda krav pga. doping inom trav.
Man ska alltid ha ett medicinskåp och slänga gammalt oavsett, bara det att där blir man ju avstängd och får stora böter annars.
Plockat ner gamla möjlkrör också och ett diskho så nu ska vi imorgon ställa in en tvättmaskin där istället. fett nice! haha
Kan vi tvätta alla våra hästgrejjer :)
Det slutade med att vi började plocka bort utanför och ja gick runt och plocka allt skräp jag såg, man hade fan fått mani!
Tvingade oss att avsluta vid 18.30, alltså efter nästan 9h städande haha!
+ att jag städade undan efter "grisarna" sen skördefesten! Det var enheldel glas och brukar om man säger så ;)


Red Nice på kvällen en sväng på skogen. En vanlig ridtur med ganska mycket galopp. Satt ner mycket i sadeln och försökte hålla ihop henne i ett något lugnare tempo. Det gick ganska bra.
Jag står nästan alltid upp i sadeln när jag galopperar i skogen annars, de känns bäst så. Skönast för hästen.

Nu har jag så ont i benen av allt gå/stå så dags för sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0