prov med sidostänger

Igår körde jag ju Nitro också! Var fullt upp hela dagen med allt möjligt.
Var ut på byvägarna en sväng på 25min bara. Testade sulkyn med sidostänger på.
Endel hästar kan ju få lite panik av sånt, så lika bra att prova innan man kommer till banan.
Nitro brydde sig inte ett skvatt. Körde med dem mest "pressade" mot han bara för att han skulle få känna hur det känns, sen kanske ja bara kommer köra med dem på ytterst. Vi får se.
Körde aldrig något tempo utan jogging så ja vet inte om det blir bättre eller sämre med dem.
Kändes dock mer rak! Hoppas på det!
Det kan ju hända att han inte vågar trava på när han har stänger som trycker emot ibland, de återstår att se.

Imorgon är det då dags för start igen med han, denna gång på Lindesberg! Mitt lopp kanske går 11.15 så jag måste till stallet 05.30 för att börja lasta. Dags att sova!

Har provlastat litegrann senaste dagarna, han har varit jobbig och svår. Går in men kastar sig ur direkt och idag var han värre än dagarna innan :/ Så kommer vi ens iväg är frågan? :(

nitro med sin snygga sulky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0