Nitros vecka som gått

nu kommer det komma några inlägg från senaste dagarna, nu när jag äntligen har lite tid över! ;)

Igår var det intervall körning med Nitro på Bostigen. Ilag med D-L.
Övade med käk och han gick bra, inte riktigt de där klivet han KAN utan lite minre go. Men några bitar gick han kanon! 1h & 10min, lite för länge för de här intervall passen. Meningen är att de ska vara korta och intensiva. Men vi lär iof köra en bit för att kunna göra de...

I onsdags red Fanny. Vet inte vad de gjorde riktigt men hörde att han var jobbig. Hade bråkat och inte velat gå från gården och sen efter vägen hade en annan person sett han stå still och inte vela gå. Drygot! Var iof väldans varmt ute.

Körde han snabbjobb/ längre pass 2v. på Bergstig i måndags också ilag med D-L. Hade sulketten för att de skulle gå lite lättare, men fasen hästen hoppa över vattenpölarna och ja flög 3m. Sen i minsta lilla grop flög ja 4m ! Hamna bakom sitsen en gång haha. Ingen fjädring här inte.
Men han gick fint!
Travade på kanon bra! Vägrade typ skritta hemåt och vart hård i munnen, de är ovanligt på denna kille.
Skönt att han börjar bli lite mer laddad!
Övade med käk på varvet. Kanske va 1h & 20min.

nitro innan körturen i fredags

Kanske ska man prova någon mer utrustning på han?
Han går egentligen "helren" hemma. Har börjat träna med käk bara för att de skulle underlätta för honom i loppen (men just nu går han bättre utan så ja har utan i lopp).
I lopp har jag halvstängt. Ska köpa hela och prova men han är ännu för ostabil på banan för att ha de, kan få damp när andra springer upp bredvid mm bara han har halvstängt.
Jag tror inte han behöver något på benen ännu, vilket är bra!
Ska prova helstängt och sidostänger iaf så får vi se om han blir mer "rak".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0